2014-01-15 // I höstas fick Morupsfönster, som den tredje av ER-Konsults kunder, utmärkelsen ”Gasellföretag” av Dagens Industri. Det betyder att man dubblerat sin omsättning på tre år.

2013 blev omsättningen 80 Mkr med ett resultat på 3 Mkr.

Morupsfönsters framgångsresa startade våren 2009 efter att företaget fått nya ägare i form av Sten Edgren och Jan-Åke Kjeller tog över. ER-Konsult fick tidigt ett engagemang med att utveckla en ny affärsplan samt att förankra planen hos säljkåren som jobbar som frilansande återförsäljare. Även säljutbildning, att skapa en säljmanual, att medverka på Kick-offer samt etablera en marknadsgrupp har stått på ER-Konsults uppdragslista.

– Morupsfönster har varit oerhört konsekventa och målmedvetna i allt man gjort. Förutom arbete med affärsplan, säljmanual, franchisinghandbok så har man till exempel drivit standardisering väldigt långt i hela företaget, självklart i produktionen men också i samband med montagearbetet. Även produktutvecklingen har varit mycket målmedveten och under 2013 lanserade man sitt nya fönster Morups Premium. Vi är stolta över det Morupsfönster åstadkommit och över vårt bidrag i sammanhanget, säger Johan Pehrson, VD på ER-Konsult.