2016-02-07 // Som vi tidigare berättat om här på hemsidan så startade Morups fönsters framgångsresa våren 2009 i och med att nya ägare tillträdde. ER-Konsult var med från början och utvecklade en ny affärsplan och affärsmodell genom vår modell Vinn Din Marknad. ER-Konsults uppdrag pågick i tre år och innefattade bl a säljträning av återförsäljare samt utveckling av en säljmanual, etablering av nytt koncept gentemot återförsäljare, medverkan vid rekrytering av återförsäljare, etablering av marknadsföringskoncept och marknadsgrupp.
Vi gladde oss åt att Morups fönster blev Gasellföretag 2014 då man fördubblat sin omsättning från 40 Mr 2011 till 80 Mkr 2013.
Nu ser vi att Morups fönster fortsatt sin tillväxtresa då man nådde 140 Mkr 2015. Målet för 2016 är 200 Mkr.
– Vi gläds med ägarna och ledningen av Morups fönster och det känns mycket tillfredsställande att få ett så starkt kvitto på styrkan i den plattform för tillväxt vi byggde tillsammans, säger Johan Pehrson VD på ER-Konsult.
– Vårt uppdrag generellt är att skapa en bra struktur för en långsiktig utveckling och tillväxt i företag.